Friday 2 June 2017

Kisah hati, Otak dan Kehendak - Bahagian 2


You Are Stronger Than You Think You Are


Otak: Disebabkan ko Hati dan ko Kehendak, dh janji xnk main2..nk fokus sama2 aku...so, I have make my own decision that both of you must follow...no tapi2 anymore.


Hati: Ape ko nk bt Otak?



Kehendak: Iya..btl3..ape ko nk ktorg bt?

Otak: Korg berdua kena stop ape yg korg berdua tgh bt skrg...korg kena stop bersosial media... ber'youtube'... layan anime... gander musashi... naruto... bleach... etc... drama korea...drama jepun..movie tamil pun ko layan gak time2 kronik giler mcm nie...semua kena stop mulai saat ini. Korg bleh bt ke?

Hati / Kehendak: APA?? ko dah giler ke Otak...sampai mcm tue ko nk kami ikut kepala otak ko? Ko kejam Otak...ko kejam...huhuhu...

(Hati dan Kehendak menangis bersama)

Kehendak: Question...kalo aku nk layan lagu x-japan leh tak? Hayashi Yoshiki...ko pun suka dia gak kan Otak...Hati opkos lg suka...hihihi...

Otak: Please korg...aku mintak sebulan je dr korg berdua...bukan lama sgt pun sbln nie...pejam celik pejam celik...dah abis sebulan. Korg xperasan pun sbln dh berlalu. Aku nk kite fokus. Aku tau..FB nie pengaruh paling besar utk ko kan Hati...aku tau ape ada dlm hati ko tue...Ko plak Kehendak...aku tau...ko nk layan lagu2 online...movie online...konon2 nk cari hiburan ngan kegembiraan yg tk kekal lama tue...Aku tau...korg gunakan kemudahan internet yg aku byr tiap2 bulan nie bukan nk cari journal or article...korg abiskan data aku download gambar..lagu n movie...skit pn aku tk bising tau tak..So, skrg aku nk gunakan kuasa veto aku nie...nak tak nk korg berdua kena ikut.

(Hati dan Kehendak menangis bersama)

Otak: Jgn nak nanges2 kt sini...semak aku tgk...fhm tak SEMAK...nanges air mata darah pun aku tak kan layan...aku skrg fikirkan objektif utama aku je...disebabkan kite nie satu badan...so...korg berdua WAJIB ikut ape yg aku nak bt. Jgn nak main2 skrg...korg berdua kena give full support kat aku 200%..baru kite leh sama2 smpi kat hujung jalan tue...aku xleh jalan sorg2...aku perlukan korg berdua. Please faham aku...kali nie je...ok tak?

(Hati dan Kehendak menangis bersama)

Otak: Stop it...aku tak kan termakan pujukan air mata korg berdua. Ape yg aku nk...korg kena ikut....when i say, stop all the activities...both of you must do it. No excuse...understand? Please say something...before I do something that both of you will regret.

Hati: Ok...i follow you...

Kehendak: Me too..

(Hati dan Kehendak menangis bersama)

Otak: Ok. Good gurl...so, last word to all your frenz...

Hati / Kehendak: Huhu...ok...bubye everyone...see all of you 1 month later...InsyaAllah...wish me all the best...


The end.


No comments:

Post a Comment

Awan Hitam

Awan Hitam Bosan... Bila nak balik nie... Penat melayan kerenah manusia... Topeng berlapis-lapis Sampai lupa wajah sebenar yang mana Benci.....