Wednesday 13 December 2017

Ada Apa Dengan Cinta?


Aku, kebanyakan waktu tidak mengerti maksud sebenar untuk perkataan ‘CINTA’. Sungguh, ia suatu perkataan yang amat kompleks dan rumit untuk dihurai dan diterjemahkan dengan perkataan.

‘CINTA’, adakah semudah aku suka kamu, dan kamu suka aku? Adakah semudah aku cinta kamu dan kamu cinta aku?

Tapi aku musykil dengan ‘cinta’, mengapa semakin lama ia semakin mengurang, bukankah sepatutnya ia semakin bertambah? Mengapa semakin lama semakin mencair, bukankah sepatutnya ia semakin pekat? Mengapa semakin lama semakin sedikit, bukankah sepatutnya ia semakin banyak? Mengapa semakin lama semakin pudar, bukankah sepatutnya ia semakin terang dan menyerlah? Mengapa, ya?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, adakah semudah aku pegang tanganmu, kita pergi jalan-jalan?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, adakah semudah aku dan kamu ambil foto sama-sama muncung bibir, duduk dekat-dekat?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, adakah semudah aku dan kamu pakai baju sedondon?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, adakah semudah aku berdiam sahaja melihat kamu menyalakan rokok, sedang hakikat aku amat membenci perokok?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, adakah semudah berhabisan kredit untuk menelefon dan berhabis data untuk berwatsapp?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, adakah semudah kamu harus memujuk aku tatkala aku merajuk dan aku harus berdiam tatkala kamu beremosi dan marah?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, adakah semudah itu?

Aku cinta kamu, kamu cinta aku, sebenarnya harus bagaimana?

Aku musykil, dan oleh itu aku tidak pernah percaya akan ‘cinta’.

Dan, aku jelik dengan “aku cinta kamu, kamu cinta aku”.


“In life, ALLAH doesn’t give you the person you want, instead he gives you the person you need...

to love you... hurt you and teach you the real meaning of life...”

No comments:

Post a Comment

Awan Hitam

Awan Hitam Bosan... Bila nak balik nie... Penat melayan kerenah manusia... Topeng berlapis-lapis Sampai lupa wajah sebenar yang mana Benci.....