Monday 29 April 2019

Hujan




10.39 pagi, lokasi masih di Opis Aku....

Aku ingatkan hujan dah reda tadi...jam 9.04 pagi...rupa-rupanya masih hujan di luar sana. Cuma tak berapa lebat macam awal pagi tadi. Tapi walaupun tak lebat sangat, still basah gak kalau keluar tanpa pakai payung. Aku perasan masih hujan bila aku turun nak gi ladies jap tadi. Rasa sejuk je kat luar tue...udara pun bau fresh air hujan...nyaman dan cool...

Aku suka HUJAN...

Serious, aku memang suka cuaca HUJAN. Bagi aku Hujan tue anugerah, rahmat dan hadiah oleh Sang Pencipta-Nya kepada makhluk-makhluk ciptaan-Nya di muka bumi ini. Sebab Hujan adalah untuk semua...untuk sebesar-besar makhluk kepadalah sekecil-kecil makhluk yang dok tinggal di dalam tanah. Air hujan akan masuk menerusi semua liang-liang lubang yang ada dan meresapi di seluruh alam.

Aku suka HUJAN...

Jika seseorang sedang bersedih, hujan adalah teman untuk menangis. Dia akan menemanimu tanpa jemu. Dia akan membasahi kedua-dua pipi mu dengan air hujan dan air mata mu tidak akan kelihatan. Tiada siapa yang tahu dan nampak kamu menangis jika hujan turun. Jadi kau boleh nangis sepuas hati kau tanpa ada rasa malu dan silu. Sebab hujan adalah teman terbaik jika kamu sedang bersedih. Hujan gak boleh kurangkan rasa masin air mata. Jadi, tak de la blood pressure ko naik masa ko tengah nangis, sebab air mata kot dh jadi tawar sebab air hujan tolong reducekan kandungan garam dalam air mata ko tue nanti. Hihihi...



Aku suka HUJAN...

Jika kau sedang bergembira, kau boleh mengekpresikan mood kegembiraan kau tue dengan menari dalam hujan. Tiada siapa yang akan halang kau untuk menari. Sebab apa? sebab dalam jiwa setiap manusia mesti ada keinginan untuk menari dalam hujan. Cuma most of them tidak mempraktikan secara nyata. Jadi kalau kau boleh menari dalam hujan, itu bermakna jiwa kau jiwa yang bebas dan tidak akan terikat dengan omongan orang-orang sekeliling. Ingat satu benda je....dorang jeles jika kau berani menari dalam hujan. Sebab hanya yang terPILIH sahaja yang berani untuk melakukannya. Hahahahaha...apa ko merepek nie LABU...kihkihkih...Lantak la...entri aku kot...ikut aku la nk coretkan ape pun. Suka aku la nak taip yang tak logik pun...hihihi...sebab nie entri aku. Kalau ko tak puas hati...ko buat blog kau sendiri....kihkihkih...

Aku suka HUJAN...

Hujan nie leh bantu alam menjadi sejuk...cool...nyaman...boleh kurangkan temperature sekeliling..boleh hijaukan dedaunan...pokok-pokok...taman dan bunga. Hujan sangat banyak berikan benefit kepada semua makhluk di muka bumi nie. Cuma bergantung kepada makhluk tue untuk gunakan benefit yang ada dengan sebaiknya. Air adalah sumber kepada kehidupan. Tanpa air, kehidupan akan menjadi kering kontang macam di padang pasir Gurun Sahara..yang ada hanyalah OASIS. 

Aku suka HUJAN...

Tak de sapa yang tak suka hujan. Kalau hujan waktu malam...lagi best...memang boleh tidur lena tanpa terjaga...sejuk...best tidur...hihi...

Aku suka HUJAN...

Hujan...Hujan...Hujan...



******************************************

Selebat hujan yang turun...

Mencurah membasahi bumi
...

Tidak selebat hujan
...

Di dalam jiwaku
...

Sehebat halilintar
...

Membelah langit yang kelabu
...

Tidak sepanas petir
...

Yang membakar hidupku
...

Oh hujan...

Di antara air mata ku...

Menitis laju...bersama pilu-pilu...

Ku cuba menghapuskan...

Kenangan waktu silam...

Namun bertambah membara...

Rindu yang ku sekamkan...

******************************************

Abis pasal HUJAN...the end....


Wassalam. 

No comments:

Post a Comment

Awan Hitam

Awan Hitam Bosan... Bila nak balik nie... Penat melayan kerenah manusia... Topeng berlapis-lapis Sampai lupa wajah sebenar yang mana Benci.....