Monday 29 April 2019

Entah Apa-apa Je...



seni abstrak - id.fixabay.com


Pagi...jam 7.30...30 April 2019 lokasi Opis Aku

Cuaca ketika ini hujan lebat sedang membasahi area Shah Alam. Kemungkinan hujan lebat ini melibatkan beberapa kawasan yang berhampiran dengan Shah Alam. Terdengar angin kuat menderu-deru di luar tingkap opis dari Aras 2.  

Saje je letak font color BLUE, sebab nak melambangkan bahawa semasa entri ini ditulis...opsss...silap...ditaip, cuaca di luar sedang hujan lebat. Biru, melambangkan warna air hujan. Betul ke air ada warna? I don't think so...hahaha...sebab kalau diikutkan air tiada warna. Yang menyebabkan air ada warna adalah kerana biasan dari warna awan. Air tiada bentuk. Bentuk air terjadi mengikut acuan / bekas yang digunakan. Kalau bulat bekas, bulat la bentuk air tue. Kalau segi empat, maka segi empatlah bentuk air tue. Kihkihkih...betul ke? Ntah la...sebab teringat masa subjek Sains Form 1-2-3. 

Dulu belajar Sains bila dah naik sekolah menengah. Opsss..tersilap...merasa gak guna buku teks Sumber Alam & Manusia masa sekolah rendah. Kiranya subjek tue subjek Sains la. Nama subjek bukan subjek Sains, tapi Sumber Alam & Manusia. Hihihihi...mesti budak-budak Gen Z tak merasa belajar subjek Sumber Alam & Manusia kan? Dorang punye terms yang digunapakai adalah Sains. Sebenarnya contents dalam buku teks tue sama je. Yang membezakan hanyalah nama subjek tue je.

Rasa macam dah banyak sangat umur nie sekarang. Budak-budak Gen Z pun kebanyakkannye dah meningkat ke alam remaja dan menunggu ke alam dewasa. Semua budak-budak Gen Z yang lahir bermula pada tahun 2000 dan ke atas, sekarang dah berumur 19 tahun...dan ke bawah la...kire ada yang dah abis sekolah menengah dan dah masuk Universiti / Kolej atau ada juga yang sambung sekolah menengah Form 6. 

Aku adalah Gen Y batch pertama. Sebab pengiraan tahun Gen Y bermula tahun 1981 - 1999. Gen X bermula tahun 1960 - 1980. Baby Boomers, of course yang bawah tahun 1960. Sebab apa aku tahu gen-gen nie? Sebab aku punye research master is about Generations. Why I choose this topic? Because I like to know more about the generation. What is the different about each generation? How each generation can give a negative or positive impact to the society and nation? We can see through GE14. The REVOLUTION of society. They want the new government and they get it. Hahahaha...

Ape nie merepek pasal politik plak time hujan-hujan nie...Stop it...I'm not the right person to talk about it. Just for chit-chat it's ok. hihihi...

seni abstrak - id.fixabay.com

Actually, aku tak de citer yang nak ditulis. I just wat to breaking the ice only because dah lama giler aku tak coretkan ape-ape dalam blog aku nie. Aku tau la...bukan ada sape-sapa yang baca pun. Hanya aku dan diri aku je yang baca blog nie. Actually blog nie more as a my virtual diary. But the writing here is not too personal but more to general and everyone can read it if they want to read. Hahahaha...

Hujan lagi...lebat lagi...siap ada guruh berdentum-dentum...hmmm...

Bayangkan kalau sekarang nie ada kat rumah...kompom-kompom aku tengah peluk bantal dan berselimut. Mesti bestkan...belayar ke dunia mimpi time sejuk-sejuk nie...hihihi...tapi tue hanya angan-angan kosong. Hakikatnya aku sekarang kat opis. Kena buat keje. Tapi disebabkan mood kelaut lagi, so tue pasal aku cari mood dan tulis entri dalam blog nie.

Opis dah semakin ramai staf datang. Dah dengar sana-sini dorang berborak-borak. Ada je isu yang diborakkan. Aku? mcm biasa jadi manusia yang paling kurang bercakap dalam opis nie. Untunglah kepada sesiapa yang boleh dengar suara aku ari nie. Hahahaha...Chop...aku bukan anti-sosial ok...cuma aku dalam kategori malas bercakap benda-benda yang tidak penting...mcm nk membawang...menyerai...melengkuas dan seangkatan dengannye. Hahaha...Hanya isu-isu tertentu je aku akan menyampuk...dan bukan selalu. 

Lagi satu, kenapa aku malas bercakap adalah...most of them...98.9% of the staffs here are married. So, most of the topic is about their children...their husband...their wife...all about family matters, which is not suitable with me because I don't have it yet. Therefore, the right way just doesn't get involved with the chit-chat. Hahaha...

Wow..not bad...panjang gak yang aku tuliskan pagi nie. Maybe sebab semangat dari hujan lebat kot. So, otak aku nie berjalan dan taip je ape yang terkeluar dalam minda aku nie. Hmmm...kalau la aku boleh menaip mcm nie dan hasilkan at least cerpen pendek, alangkah bagusnye...aku teringin karang cerpen sendiri. Tapi, aku tak de idea nak tulis pasal apa. 

Otak aku semenjak dapat surat keputusan menarik diri dari program PhD...otak aku mcm kosong je...jiwa aku pun kosong. Macam aku dah tak de impian untuk dikejar. Macam dah tak de matlamat yang nak dicapai. Macam aku korbankan semua yang aku nak untuk kepentingan orang lain. Wajarkah aku punye keputusan tue? Ntah la, aku pun tak de jawapan. Sedey? Ntah la...aku mcm dah tak de perasaan dengan ape-ape yang aku buat sekarang nie. Aku nak fikir...tapi otak aku mcm xnak fikir atau malas dah nak fikir. Once decision have been made, nothing can be changed anymore. So, buat apa aku nak fikir-fikir kan...sama ada right or wrong...just leave it and Allah swt will do the rest. 


seni abstrak - id.fixabay.com

Berapa tahun dah aku balik Selangor nie? Hmmm...xsilap 4 tahun lebih...nak masuk 5 tahun...tapi, happiness tue hanya berlaku pada tahun 1-2 je...lepas tue my life became miserable. Hahaha...I don't know how the described it. So, let me kept inside my heart only. Usually, people like to know other sadness stories...because they think that their life is much better to compare with others. 

Takdir...sebab tue aku suka baca pasal takdir. Sebab apa yang jadi nie semua takdir kan? Naruto pernah cakap, takdir boleh diubah. Tapi, kalau ikut apa yang terkandung dalam al-quran, takdir tue milik Allah swt dan tak boleh diubah. Huhuhu...so, I just need to learned and accepted. Bukan susah sangat pun nak bukak hati untuk terima. Just redha dan yakin Allah swt planned is much better than human planned. Hihihi...

Aku rasa bile aku tulis mcm nie...level pola kematangan aku dah naik 1 level lagi tinggi la...hahaha...OMG, aku nie dah masuk dunia dewasa sepenuhnya ke? Hahahaha...Abis la...aku kena tinggalkan dunia Anime...Comic...Cartoon...OMG...OMG...I don't want man...I want the old me...which is always be happy just looked at Sasuke...Neiji...Naruto...FYI, I don't have a real boifren...My boifren all from the world of anime...hahaha...I'm CRAZy right? But, that's me...Death Note...L...Ichigo...Haruka...Orihime...Echizen...Oh man, right now I'm thinking about the old interest of ME. 

Now 8.30 am...so, I should stop my writing...because the more I write...the more CraZy I am...hahahaha...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Awan Hitam

Awan Hitam Bosan... Bila nak balik nie... Penat melayan kerenah manusia... Topeng berlapis-lapis Sampai lupa wajah sebenar yang mana Benci.....