Wednesday 8 May 2019

Di Dada Laut




Aku berkolek di dada laut
Dengan jala, jala-jemala
Aku tebarkan sepenuh tenaga
Memburu hidup, memburu hidup

Aku berkolek di dada laut
Berpayungkan topi usang dimamah usia
Memburu hidup, menongkah arus
Demi mengisi tembolok anak bini

Aku berkolek di dada laut
Bertemankan perahu tua yang capek catnya
Menongkah arus, membelah lautan
Mencari rezeki pemberian Tuhan

Aku berkolek di dada laut
Melihat birunya air laut
Ganasnya ulahan ombak
Sepoi-sepoi angin bertiup
Menyapa pipi dan diri  
Mengagumi ciptaan Illahi

Aku berkolek di dada laut
Pada usia di hujung senja
Mencari sinar bahagia
Di alam abadi pasti menanti 

No comments:

Post a Comment

Awan Hitam

Awan Hitam Bosan... Bila nak balik nie... Penat melayan kerenah manusia... Topeng berlapis-lapis Sampai lupa wajah sebenar yang mana Benci.....